Mijn bestelling

Kan ik vanuit het buitenland een bestelling plaatsen op lierac.be?

Wij leveren enkel in België, Nederland en Luxemburg.
Om vanuit een ander land te bestellen gaat u naar www.lierac.com.

Wanneer heb ik recht op gratis levering?

U kunt gebruik maken van de gratis (standaard) DHL levering vanaf een aankoopbedrag van € 70 op de website www.lierac.be.

Hoe kom ik te weten of mijn bestelling in behandeling is?

Na het plaatsen van een bestelling zal u per e-mail een bevestiging ontvangen met het overzicht van uw aankopen. 
Indien u binnen de 24 uur na validering van uw bestelling nog steeds geen bevestigingsmail hebt ontvangen, raden wij u aan even een kijkje te nemen in uw postvak ‘ongewenste e-mail’.
Als u de e-mail ook daar niet terugvindt, neemt u best contact op met onze klantendienst op het adres serviceclient@lierac.be.
U kunt ook te allen tijde uw bestelling opvolgen via de pagina Mijn account / Mijn bestellingen en doorklikken op Details van mijn lopende bestelling.

Waar vind ik mijn bestelnummer?

U vindt uw bestelnummer terug op de pagina Mijn account / Mijn bestellingen.
Uw bestelnummer bevindt zich eveneens op de e-mail ter bevestiging van uw bestelling.

Welke betaalmiddelen worden aanvaard voor het afrekenen van mijn aankopen?

Rechtstreeks afrekenen is enkel mogelijk met een kredietkaart (Visa, MasterCard) op onze website www.lierac.be via de beveiligde betaalinterface 3-D Secure van onze partner ADYEN. Uit veiligheidsoverwegingen moeten de naam, voornaam en het adres op de gebruikte bankkaart overeenstemmen met de naam, voornaam en het factuuradres. We aanvaarden geen betalingen per cheque.

Is de betaling beveiligd?

De onlinebetaling via onze website is 100% veilig. We slaan geen bankgegevens op op onze servers.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren of wijzigen?

Zolang u uw bestelling niet hebt gevalideerd, kunt u deze steeds annuleren of wijzigen. 
Na validering van de betaling is het echter niet meer mogelijk om de bestelling nog te wijzigen of te annuleren.

Bij ontvangst van het pakje stel ik vast dat mijn bestelling onvolledig of beschadigd is.

Bij een onvolledige of beschadigde bestelling neemt u best contact op met de klantendienst:
Per e-mail: serviceclient@lierac.be
Per brief: Klantendienst / Alès Groupe Benelux - Victor Allardstraat 45 - 1180 Ukkel

Kan ik een product omruilen?

Voor omruilingen hoeft u enkel het product aan ons terug te sturen via de procedure Retour & terugbetaling en een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website www.lierac.be.
Voor de retourprocedure verwijzen wij u door naar de vraag ‘Hoe gaat de procedure Retour & terugbetaling in zijn werk?’


Hoe gaat de procedure ‘Retour & terugbetaling’ in zijn werk?


Bij ontvangst van uw bestelling beschikt u over een termijn van 14 dagen om ons het/de ongewenste artikel(en) terug te sturen. De voorwaarden luiden als volgt: 

- Enkel producten die online, via onze website www.lierac.be werden aangekocht via de optie ‘Levering aan huis’, komen in aanmerking voor retour. Wat de producten betreft die op fysieke verkooppunten en/of via de optie ‘e-reservatie’ werden aangekocht, verzoeken wij u om contact op te nemen met de apotheek in kwestie.
- u hoeft niet alle producten van een en dezelfde bestelling terug te sturen. Alleen het/de teruggestuurde product(en) zal/zullen worden terugbetaald.
- Het/de product(en) moet(en) in perfecte staat zijn, zich in de originele verpakking bevinden en ongebruikt zijn om in aanmerking te komen voor terugbetaling.


Om de retourprocedure op te starten gaat u naar Mijn account / Mijn retours en selecteert u het/de product(en) dat/die u wenst terug te sturen. Druk het retourformulier af en steek het in het pakje.
Terugbetaling is enkel van toepassing op de teruggestuurde producten en de standaardleveringskosten type Chronopost. Enkel standaardleveringskosten komen in aanmerking. Leveringskosten via expresdiensten worden niet terugbetaald. Wij verbinden ons ertoe de terugbetaling uit te voeren binnen een termijn van 14 dagen. Conform de bepalingen van artikel 47 uit het Wetboek van Economisch Recht.
Het product moet intact zijn en in de originele verpakking zitten samen met de accessoires en de gebruiksaanwijzing. Het product moet ongebruikt zijn. 
Koffertjes of packs die worden teruggestuurd, moeten steeds compleet zijn.


Hoe verkrijg ik mijn factuur?

Om een factuur op te vragen na validering van uw bestelling gaat u naar de pagina Mijn account / Mijn bestellingen / Details van de lopende bestelling / Mijn factuur.